Martin Schenkel

De spreker

Fun is serious business

De meeste verbeterprogramma’s bij bedrijven leiden – zeker op de lange termijn – tot minimale resultaatverbeteringen en frustraties over te hoge kosten. Dat komt omdat die programma’s werkplezier vaak over het hoofd zien. En dat terwijl blije mensen harder werken en beter presteren.

Martin Schenkel spreekt graag voor leiders en directeuren die betere verkoopcijfers, hogere productiviteit, verbeterde kwaliteit, hogere klanttevredenheid, lager ziekteverzuim en minder personeelsverloop willen. Leiders en directeuren die deze verbeteringen willen oppakken met een team dat ‘aan’ staat.

Als spreker vertelt Martin over het bewijs dat werkplezier werkt aan de hand van zijn ervaring bij vijf fabrieken, zijn methode de FunFabriek en de vijf FunFactoren.

Martin Schenkel | FunFabriek
Werk doelgericht

1. Werk doelgericht

Doelen geven inspiratie, niet alleen voor managers, maar zeker ook voor medewerkers. Juist door vanaf de werkvloer te werken, krijg je zicht op welke doelen bijdragen aan merkbaar resultaat en werkplezier opleveren voor iedereen.

Bouw sterke relaties

2. Bouw sterke relaties

Als je de relaties tussen mensen centraal stelt, dan ontstaat er een compleet andere cultuur. Door aandacht te hebben voor relaties en de hulpvragen die er zijn, ontstaat beweging, komt positieve energie vrij en wordt het werkplezier verhoogd.
Werk doelgericht

3. Prikkel nieuwsgierigheid

Goede leiders geven niet de juiste antwoorden, maar stellen de juiste vragen. Door jouw nieuwsgierigheid worden medewerkers uitgedaagd om antwoorden te vinden. Dit vertrouwen in je medewerkers stimuleert werkplezier.

Continu leren

4. Continu leren

Als medewerkers de mogelijkheid hebben om te leren, gaan ze op hun eigen werkplek nieuwe dingen zien en kunnen ze daar direct iets mee doen. Daar komt bij: fouten maken en mensen de vrijheid geven om fouten te maken, moet.
Werk doelgericht

5. Zet kleine stapjes

Aandacht voor de allerkleinste verbeteringen, is de basis voor het succes van topbedrijven. Er is geen bijzonder talent voor nodig, enkel aandacht voor het alledaagse. In de dagelijkse verbeterkansen zit de groei van de mens, het team en het bedrijf.

Over Martin Schenkel

Martin Schenkel (1970) heeft een sterke drijfveer om de werkcultuur in Nederland om te draaien. Door werkplezier (fun) in te zetten ontstaat er een beweging waarin de werkcultuur daadwerkelijk verandert. Dat zorgt voor indrukwekkende bedrijfsresultaten, een fijnere samenleving en een gelukkig persoonlijk leven.

Hij was pas 30 jaar oud toen hij in het jaar 2000 directeur werd, leidde vijf fabrieken door grote veranderingen heen en werkte zowel voor grote multinationals als voor kleine bedrijven in verschillende sectoren.

Hij ontwikkelde zich door tot begeleider en coach van bedrijven in hun transitie van traditionele organisaties naar organisaties met een continue verbetercultuur. Met zijn innovatieve aanpak, bekend als de FunFabriek, heeft hij tientallen bedrijven in de afgelopen jaren laten ervaren dat werkplezier de kern vormt van zakelijk succes. Zonder fun geen resultaat!

Ook geïnspireerd worden?

Martin Schenkel - FunFabriek