Over de FunFabriek

Zonder fun geen resultaat

De FunFabriek is een methode, ontwikkeld door Martin Schenkel, om organisaties te helpen korte- én langetermijnresultaten te behalen. Maar wat bedoelen we eigenlijk met fun? We hebben het niet over onderbroekenlol. We hebben het over een serieuze aangelegenheid, namelijk werkplezier.

Werkplezier gaat over mensen die met plezier samenwerken, interesse hebben in elkaar, continu leren en met elkaar toewerken naar hetzelfde doel. Doelen behalen door het leuk te maken om te doen. Daarom heb je zonder fun geen resultaat. Met de bewezen methode van de FunFabriek creëer je werkplezier en dus korte- en langetermijnresultaten.

Martin Schenkel | FunFabriek

Hoe de FunFabriek Nederland een leuker land maakt

We willen de werkcultuur in Nederland verbeteren en plezier terugbrengen op de werkvloer. Daarom streven we ernaar om van elke organisatie in Nederland een FunFabriek te maken. Dat heeft effect op ons hele land: omdat we fijner in ons vel zitten, krijgen we meer voor elkaar. We voelen ons gezien en iedereen wil bijdragen aan innovatie. Uiteindelijk sijpelt het geluk dat we ervaren op het werk door naar onze privélevens. De FunFabriek zorgt niet alleen voor indrukwekkende bedrijfsresultaten, maar ook een fijnere samenleving en een gelukkig persoonlijk leven.

FunFabriek – het boek

In het boek FunFabriek vertelt Martin Schenkel, de oprichter van de FunFabriek, over de resultaten organisaties behalen als ze de FunFactoren inzetten. Hij ontdekte namelijk al vrij vroeg in zijn carrière dat Fun de onderscheidende factor is tussen succesvolle organisaties en organisaties die doelstellingen niet of nauwelijks behalen. Ga na het lezen hands-on aan de slag met de FunFabriek Scorecard, zodat je weet waar je staat én waar je vandaag nog mee aan de slag kan.

FunFabriek - Zonder fun geen resultaat
Martin Schenkel - FunFabriek

Martin als spreker

De meeste verbeterprogramma’s bij bedrijven leiden – zeker op de lange termijn – tot minimale resultaatverbeteringen en frustraties over te hoge kosten. Dat komt omdat die programma’s werkplezier vaak over het hoofd zien. En dat terwijl blije mensen harder werken en beter presteren.

Martin Schenkel spreekt graag voor leiders en directeuren die betere verkoopcijfers, hogere productiviteit, verbeterde kwaliteit, hogere klanttevredenheid, lager ziekteverzuim en minder personeelsverloop willen. Leiders en directeuren die deze verbeteringen willen oppakken met een team dat ‘aan’ staat.

Als spreker vertelt Martin over het bewijs dat werkplezier werkt aan de hand van zijn ervaring bij vijf fabrieken, zijn methode de FunFabriek en de vijf FunFactoren.

Over Martin

Toen hij pas 30 jaar oud was, stond Martin Schenkel al aan het roer van een fabriek. In de opvolgende jaren leidde hij vijf fabrieken door grote veranderingen. Steeds vaker realiseerde hij zich: werkplezier in alle lagen van de organisatie onderscheidt succesvolle organisaties echt. Daarop gebaseerd ontwikkelde hij zijn innovatieve aanpak, beter bekend als de FunFabriek. Inmiddels heeft hij tientallen organisaties laten ervaren hoe ze samen zorgen dat teams weer ‘aan’ gaan en blijvend succes creëren.

Martin Schenkel